pátek 19. dubna 2013

Důležité je dobře "naladit"...nebo vyladit?

Po relativně odpočinkovém týdnu, kdy jsem se pouze 3x lehce proběhl, abych dal tělu a hlavně nohám trochu odpočinout jsem se s chutí vrhnul na další přípravu. Jak jsem psal již dříve, čeká mě nyní pouze "čtvrtmaraton" - 11,1 km. Rozhodl jsem se, že se pokusím vylepšit si osobák na 10km. Vloni jsem to zvládl za 54:57 a v květnu bych to chtěl zkusit pod padesát minut. Na stránkách bezvaběh.cz jsem si vybral tento osmitýdenní trénink. Musel jsem si ho ovšem trochu upravit, protože do kýženého závodu zbývá týdnů pouze šest. Tak snad to nebude moc velká "rychlokvaška". Tentokrát jsem se rozhodl, že plán dodržím, pokud možno, do puntíku. Ještě nevím, co udělám s tím cvičným závodem na 5km, ale případně si nějaký zorganizuji sám.

Chce to změnu

Protože už mě tak nějak nudilo běhat stále stejné trasy po Oseku, vyjel jsem v úterý do Duchcova. Jednak jsem si chtěl prohlédnout místní in-line dráhu, a také jsem si chtěl zaběhat po okolí (a hlavně ne moc do kopečka - zatím ne). Na dráze jsem potkal jen 2 bruslaře, takže jsem jim snad ani moc nepřekážel. Jako změna to bylo dobré, objevil jsem i pěknou trasu v terénu, kterou si jistě ještě několikrát zopakuji.

Tempo, tempo, tempo

Ve středu přišel podle plánu tempový běh. Pěkně jsem se 10 minut rozběhal a pak přišlo 15 minut ostrého běhu. Trošku jsem to samozřejmě na začátku přepálil, takže první kilometr byl rychlejší než další dva. V tom krásném počasí mi to ale ani moc nevadilo. Doufal jsem, že krásně bude i další dny.

Léto, už?

No včera tedy bylo na můj vkus zase až extrémní počasí. Dopoledne celkem ještě v mezích normy, ale to odpoledno bylo peklo. To už bylo na opalování. Naštěstí to večer spláchnul celkem vydatný lijavec. Teď nás prý zase čeká ochlazení, deště a jiné hnusy, alespoň podle předpovědi, kterou jsem si vyslechl dnes ráno od těch "povolaných".

Co se týká běhu, všiml jsem si, že jak postupně odlkádám vrstvy, ve kterých jsem běhal v zimě, nějak podezřele lépe se mi běhá. Už to zase začíná mít tu správnou rychlost. Tělo jsem přes zimu šetřil pomalými a velmi pomalými běhy a teď se mi to, zdá se, vyplácí. Ono na tom - běhej pomalu - opravdu něco je. A i když se teď snažím běhat pomalu, nejde mi to tak pomalu, jako v zimě. Ovšem moje srdce to vidí jinak. Opravdu už si asi na tu zátěž zvyklo a tepe mi pomalu i když já zrychluji. Můžu si tedy dovolit běžet rychleji a proto doufám, že na závodech to půjde ještě o trochu rychleji. Z toho důvodu si při tréninku nechávám nějaké síly do rezervy. Tak to zkuste taky a uvidíte, že nekecám.

Mattoni1/2Maraton Karlovy Vary (2Run 10+11 km) - zbývá 36 dní

3 komentáře:

  1. No, řekl bych, celkem optimisticky odvážný cíl - dát "desítku z času kolem 55 minut pod 50 minut... Jsem zvědavý, jak a zda se ti to povede.... jirka

    OdpovědětVymazat
  2. Je to tak, ale člověk by měl mít nějaké ty cíle, ne? Třeba si věřím až moc, ale uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  3. No, já myslím, že každá minuta dolů Tě bude asi bolet... ledaže bys byl skrytý přirozený talent :-) já ještě 10 km pod 50 minut nikdy nedal... můj nejlepší čas je 51:14 z letošní Palestry... sice máš výhodu oproti mě, a to věkovou... ale zřejmě to bude chtít ještě hodně tréninku... třeba se mýlím, nevím... vše v dobrím jirka p.s. jinak tvé stránky se mi líbí, na nic si nehraješ a obsah je srozumitelný, je vidět, že Tě běhání chytlo a tak to má přeci být... běháme pro radost a dobrý pocit a hlavně pro zdraví...

    OdpovědětVymazat