neděle 11. srpna 2013

Jak jsem běhal v Chorvatsku

Konečně se přiblížila doba dovolených, a tak i my jsme vyrazili, tento rok opět do Chorvatska. Při balení jsem si nezapomněl přibalit ani svou běžeckou výbavu. Čekalo nás krásných 14 dní u moře, tak proč si sem tam nezaběhat. 20.7. jsme dorazili do vesnice Lokva Rogoznica, poblíž známého města Omiš. Počasí bylo super, ale na mě teplo až moc. Bude třeba vstávat brzy a chodit běhat před východem slunce. V mém případě to znamenalo vybíhat zhruba kolem 6 hodiny ráno, abych do 7 hodin byl zpět.

Takový byl plán, realita byla nakonec trochu jiná, ale úplně jsem nezahálel. Na první výběh jsem se odhodlal v úterý 23.7.. Nebylo moc kde, takže jsem běžel po silnici. Pláže jsou sice pěkné, ale v kamení se mi moc dobře neběhalo, zkoušel jsem to. Po silnici se běželo dobře, ale vzhledem k tomu, že se jedná o hlavní tah směrem na Makarskou, bylo zde poněkud nebezpečno. Běžet se dalo pouze po jedné straně silnice (jakýs takýs chodník), takže při jedné cestě jsem měl auta v zádech, což mi moc dobře nedělalo. Zvlášť když třeba jel autobus. Snažil jsem se hledat i jiné cestičky, ale většinou to bylo do krutého kopce a navíc vždy slepá ulice. Určitě tam někde pěkná cestička na běhání byla, ale prozatím mi zůstala skryta. 

Největší radost mi udělalo, že nejsem jediný blázen, který zde běhá. Sem tam jsem potkal nějakého toho běžce, většinou bych řekl, že se jednalo o místní, ale s nikým jsem si nepokecal, tak to na 100% říct nemohu. Během prvního týdne jsem si byl zaběhat 3x. A to bylo vše. Mobil jsem s sebou sice měl, ale při běhání jsem nefotil. Nějakou tu fotečku sem ale určitě přidám.

Druhý týden začalo docela nepěkně foukat. Vítr byl tak silný, že dokonce i ptáci chodili pěšky. Bavil jsem se s jedním místním a ten mi řekl, že tomuto větru říkají Bura. Běhat se mi nechtělo a dokonce i moře bylo tak studené, že jsme se málem ani nekoupali. Druhý týden jsem si tedy užíval zasloužený odpočinek.
Dovolená mi utekla jako voda a 8. srpna jsem se už zase proháněl po Oseku.

V Chorvatsku se mi běhalo celkem dobře, i když jsem to bral jen jako malé zpestření dovolené a abych měl alespoň nějaký pohyb. Odpočinul jsem si též dobře a teď se už těším na další běžecké události.

Dresdner Nachtlauf na 13,6 km - za 5 dní.


Srdečné pozdravy z Chorvatska


Žádné komentáře:

Okomentovat